منوی دسته بندی

ماسک تنفسی n95 ffp2

n95-ماسک-تنفسی (1)

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-kglc0qcd’ admin_preview_bg=”]
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (تعداد آراء:1 , میانگین 5,00 از 5 به این نوشته امتیاز دهید)
loadingLoading...

ماسک تنفسی یک وسیله شخصی محافظتی می‌باشد که برای محافظت از فرد در برابر استنشاق هوای آلوده و خطرناک ، از جمله بخارات ، گازها و ذرات معلق مانند گرد و غبار و میکروارگانیسم های موجود در هوا ، طراحی شده است. برای تصفیه هوای استنشاق دو روش وجود دارد: استفاده از ماسک تنفسی که در آن هوای قابل تنفس با فیلتر کردن فضای آلوده تصفیه می‌شود و دستگاه تصفیه کننده‌ی هوا که سازوکار مخصوص به خود را دارد. در هر گروه ، روش های مختلفی برای کاهش یا از بین بردن آلودگی های مضر موجود در هوا به کار رفته است. ماسک‌های تنفسی از ماسک‌های یکبار مصرف ارزان قیمت که گاهی اوقات به عنوان ماسک گرد و غبار نامیده می شوند تا مدل های قابل استفاده مجدد با کارتریج های قابل تعویض را شامل می‌شوند. یکی از ماسک‌های پرفروش و با کیفیت شرکت رزمدیکال ماسک تنفسی n95 ffp2 می‌باشد. در این مقاله به بررسی ویژگی این ماسک‌های پرکاربرد می‌پردازیم.

ماسک تنفسی n95

ماسک تنفسی n95 یکی از رایجترین و مقرون به صرفه ترین ماسک های تنفسی دنیا می‌باشدکه حتما نامش به گوش شما هم خورده است. این ماسک‌ها قدرت بالایی در فیلتر کردن بسیاری از آلودگی‌های موجود در هوا دارند (به عنوان مثال PM2.5 آلودگی هوا). یکی از مزایای ماسک تنفسی n95 ffp2 این است که می توانید بدون اینکه فضای زیادی اشغال کند همیشه با خود همراه داشته باشید. لذا هر ماسک تنفسی n95 ffp2 موجود در پک‌های چندتایی شرکت رزمدیکال، به صورت تکی هم بسته بندی شده است.
برچسب “N95” بر اساس استانداردNIOSH  ، مخفف توانایی ماسک برای فیلتر کردن حداقل 95٪ از ذرات بزرگتر از 0.3 میکرون معلق در هوا است (و مرجع آن ذرات  PM2.5با قطر 2.5 میکرون است). طبق نتایج آزمایش‌های انجام شده ، N95 برای فیلتر کردن بیشتر ذرات PM2.5 به اندازه کافی مناسب است ، اما افراد حساس می توانند از نسخه N99 از این ماسک ها استفاده کنند (N99 به معنای فیلتر کردن 99٪ ذرات معلق در هوا است). برای اینکه یک ماسک تنفسی واقعاً کارآمد باشید ، باید از این ماسک ها به درستی استفاده که در ادامه با هم نگاهی به دستورالعمل استفاده صحیح از ماسک خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: ماسک تنفسی n95 فیلتردار

n95-ماسک-تنفسی

n95-ماسک-تنفسی

ماسک تنفسی ffp2

در اتحادیه اروپا  استاندارد اروپایی EN 149 کلاس‌های ماسک های FFP را تعریف می کند. ماسک تنفسی ffp2 توانایی فیلتراسیون حداقل 94 درصد ذرات بزرگتر از 0.6 میکرون را دارد. این ماسک در زمینه های مختلف مانند صنعت شیشه ، ریخته گری ، ساخت و ساز ، صنایع دارویی و کشاورزی کاربرد دارد. به طور موثر ذرات مواد شیمیایی را فیلتر می‌کند. این ماسک همچنین می تواند انواع ویروس‌های تنفسی مانند آنفلوانزای مرغی ، COVID-19 یا سندرم حاد تنفسی مرتبط با ویروس کرونا (SARS) و همچنین انواع باکتری را فیلتر نماید. با توجه به استانداردهای به کار رفته در ماسک تنفسی ffp2 معادل ماسک تنفسی N95 طبق استاندارد ایالات متحده می‌باشد. ماسک تنفسی n95 ffp2 بازرگانی رزمدیکال کاملا منطبق بر هردو نوع استاندارد جهانی می‌باشد. پارچه ضد حساسیت این ماسک‌ها باعث می‌شود در استفاده طولانی مدت احساس ناراحتی نکنید. همچنین دوخت تمام پرس و اولتراسونیک ماسک امکان ورود هرگونه آلودگی به ماسک را به صفر می‌رساند و تکنولوژی الکترواستاتیک به کار رفته در این ماسک‌ها سطح بسیار بالایی از فیلتراسیون را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ماسک تنفسی ffp3

جهت سفارش محصول با کیفیت و مقرون به صرفه ماسک تنفسی N95 FFP2 بازرگانی رزمدیکال با شماره  تلفن های ۰۹۱۲۰۹۲۸۳۹۷ و ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۷ تماس بگیرید.

مقایسه ماسک جراحی سه لایه و ماسک تنفسی n95 ffp2

ماسک جراحی وسیله ای یکبار مصرف و راحت است که باعث ایجاد یک مانع فیزیکی بین دهان و بینی فرد استفاده کننده و آلودگی های احتمالی در محیط نزدیک می شود. اگر به درستی استفاده شود، ماسک جراحی به شما کمک می کند تا قطرات ذرات بزرگ، محلول پاشی، اسپری یا پاشیدگی را که ممکن است حاوی ویروس و باکتری باشد، مهار کند. ماسک های جراحی همچنین ممکن است به کاهش قرار گرفتن در معرض بزاق و ترشحات تنفسی فرد در استفاده کنندگان کمک کند، به خصوص هنگام انجام عمل جراحی.
طراحی ماسک جراحی به گونه است که ذرات بسیار کوچکی از هوای خارج را که ممکن است از طریق سرفه ، عطسه یا برخی اقدامات پزشکی به فرد منتقل شود فیلتر یا مسدود نمی کند. ماسک های جراحی نیز به دلیل قرارگیری شل بین سطح ماسک تنفسی و صورت، محافظت کاملی در برابر میکروب ها و سایر آلاینده ها ندارند. با اینکه ماسک‌های جراحی از نظر فیلتراسیون از ماسک تنفسی n95 ffp2 پایین تر می باشند، همچنان کاربردهای خاص خود و گسترده‌ای در مراکز پزشکی دارند.

بیشتر بخوانید: انواع ماسک ‌های تنفسی

n95-ماسک

n95-ماسک

طریقه استفاده از ماسک تنفسی

قبل از استفاده از ماسک تنفسی n95 ffp2 یا هرماسک تنفسی دیگری ابتدا دستان خود را بشویید، ابتدا ماسک را بررسی کنید که آسیب ندیده باشد به عنوان مثال سوراخ نشده باشد، سپس ماسک را از قسمت بندهای آن گرفته و روی بینی و دهان قرار داده و زیر چانه محکم کنید. با فشار دادن گیره ‌ی ماسک که در قسمت بینی تعبیه شده است ماسک را روی صورت خودتان ثابت کنید و کناره‌های ماسک را نیز کنترل کنید که کاملا بر روی صورت قرار گرفته باشد و از لبه‌های ماسک هوای آلوده وارد نشود. پس از قرار داد ماسک بر روی صورت اطمینان حاصل کنید که می توانید به راحتی نفس بکشید. جهت تنفس راحتتر بعضی از مدل‌های ماسک‌های تنفسی شرکت رزمدیکال دارای سوپاپ می‌باشد.

بیشتر بخوانید: انواع ماسک تنفسی سوپاپ دار

بعد از استفاده در مدت زمان مشخص از ماسک بر اساس دستورالعمل ماسک استانداری که در حال استفاده از آن هستید ابتدا دستان خود را شسته سپس ماسک را بدون لمس قسمت جلویی ماسک از صورت جدا کرده، در کیسه قرار داده و به سطل آشغال بیاندازید. مجددا دستان خود را بشویید.

ماسک تنفسی و روزهای کرونایی

بر اساس توصیه های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری  CDC استفاده از ماسک برای پیشگیری از کرونا ضرورت دارد. با هم توصیه‌های این سازمان را راجع به استفاده از ماسک می‌خوانیم.

– از ماسکی استفاده کنید که بینی و دهان شما را بپوشاند تا در صورت آلوده بودن به COVID-19 ، از دیگران در برابر بیماری محافظت کنید.

-در محیط های عمومی هنگام حضور در اطراف افرادی که در خانه شما زندگی نمی کنند ، از ماسک استفاده کنید ، به خصوص هنگامی که رعایت فاصله تقریبا 2 متری از دیگران غیرممکن است.

-ماسک را به درستی استفاده کنید.

-ماسک را به دور گردن یا روی پیشانی خود قرار ندهید.

-ماسک را لمس نکنید و در صورت لمس، دستها را بشویید یا از ضد عفونی کننده دست استفاده کنید.

-از تماس با افراد بیمار خودداری کنید.

-دستان خود را مرتباً، هر بار حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید.

-اگر آب و صابون در دسترس نیست از ضد عفونی کننده دست استفاده کنید.

[/av_textblock]

نظرات بسته شده است.

Call Now Button