منوی دسته بندی

انواع ماسک ‌های تنفسی

انواع-ماسک-های-تنفسی

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-kgij1wpu’ admin_preview_bg=”]
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (تعداد آراء:1 , میانگین 5,00 از 5 به این نوشته امتیاز دهید)
loadingLoading...

میلیون ها نفر در سراسر جهان از انواع ماسک های تنفسی برای فیلتر کردن هوای تنفس و محافظت از ریه های خود استفاده می کنند. در مناطق پرجمعیت ، آلودگی یکی از عوامل ایجاد کننده بیماری می‌باشد. برخی از مشاغل نیز طبق قوانین بهداشت حرفه‌ای نیاز به ماسک تنفسی دارند. حتی در خانه ، افراد برای محافظت از ریه های خود در برابر آلرژی ، بیماری های شایع مانند سرماخوردگی یا محافظت در برابر سایر عوامل پرخطر برای سلامتی، مجبور به استفاده از ماسک تنفسی هستند. بسته به نوع کاربرد، نوع خاصی از فیلتر در برابر عامل آلودگی نیاز است. بیایید نگاهی دقیق به انواع ماسک های تنفسی و هدف آن‌ها داشته باشیم.

ماسک‌ با فیلتر قابل تعویض

این دسته از ماسک ها در مشاغل خاصی استفاده می‌شوند که هم به شکلی هستند که تمام صورت و حتی چشم‌ها را محافظت می‌کنند و هم به شکل نیم صورت هستند که فقظ بینی و دهان را می‌پوشانند. این ماسک‌ها معمولاً شامل نوعی سیستم فیلتر کننده است که برای محافظت از افراد شاغل در مشاغل خاص در برابر انواع آلاینده های خطرناک از جمله اسید، بخار گاز یا سایر مواد شیمیایی طراحی شده است. با استفاده از بسیاری از این ماسک ها می توان هرگونه آلودگی معلق در هوا را فیلترکرد. برخی از این ماسک‌ها یکبار مصرف هستند اما بسیاری از آن‌ها قطعات قابل تعویض دارند. این نوع ماسک‌ها دارای دستورالعمل نگهداری نیز می‌باشند.
اما انواع ماسک های تنفسی مورد استفاده توسط افراد معمولی یا شاغلینی که با آلاینده های غیر شیمیایی سروکار دارند معمولا یکبار مصرف هستند. دستورالعمل استفاده از آن‌ها اکثرا مشابه هستند و پس از استفاده به مدت خاص باید دور انداخته شوند.

ماسک-جراحی

ماسک-جراحی

ماسک فیلتردار

با آلوده شدن هر چه بیشتر هوایی که تنفس می‌کنیم هر روز به تعداد افرادی که برای حفظ سلامت خود از ماسک استفاده می‌کنند افزوده می‌شود. افرادی که برای انجام کار‌های روزمره‌ی خود نیاز دارند که زمان طولانی در روز را ماسک بپوشند. همچنین بهداشت کاران حرفه‌ای دستورعمل‌هایی دارند که کارگران مشاغلی که در محیط آن آلودگی از یک حدی بیشتر است در تمام مدتی که در محیط آلوده هستند باید از ماسک استفاده کنند. ماسک‌هایی که فیلترکننده مطلوب آلودگی هستند دارای چندین لایه الیاف هستند. لذا برای افرادی که مشکلات قلبی و تنفسی دارند و نیز افرادسالمی که احساس ناخوشایندی هنگام استفاده از ماسک دارند ماسک سوپاپ دار که اصطلاحا در جامعه ماسک فیلتردار نامیده می‌شوند طراحی شده است. در واقع این احساس ناخوشایند ناشی از کمبود اکسیژن نیست زیرا اکسیژن به طور کامل از فیلترهای چند لایه عبور کرده و وارد ریه می‌شود بلکه ناشی از خروج ناکافی هوای بازدم می‌باشد. انواع ماسک های تنفسی که دارای سوپاپ می‌باشند به خروج راحتتر هوای بازدم از ماسک کمک می کنند و از تجمع رطوبت درون ماسک جلوگیری می‌کنند.

ماسک جراحی ، n95 و ffp2

حتما هنگام خرید ماسک و تحقیق درمورد ماسک‌ها با نام گذاری‌های مختلفی رو به رو شده اید و احتمالا استانداردهای ماسک می تواند گیج کننده باشد: N95 ، KN95 ، FFP2  یا ماسک جراحی؟ در واقع این نام گذاری‌ها رتبه بندی ماسک ها و اثربخشی آنها در فیلتر کردن ذرات را نشان می دهد.
در ابتدا با انواع ماسک (یا انواع گواهینامه) شروع می‌کنیم. به طور کلی ، 3 (یا گاهی اوقات 4) نوع ماسک یکبار مصرف معمول وجود دارد. اولین دسته ماسک‌های غیر سه لایه و پارچه‌ ای هستند که متاسفانه این ماسک‌ها با وجود اینکه قدرتی در فیلتر کردن آلودگی ندارند بسیار رایج شده‌اند. ماسک‌های سه لایه جراحی برای جلوگیری از انتشار آلودگی تنفسی برای محیط‌های بیمارستانی تولید شده‌اند ولی در زمان شیوع بیماری‌های واگیردار مانند کرونا کادرهای درمانی نیز به سراغ دسته سوم می‌روند. دسته سوم ماسک‌هایی هستند که طبق استانداردهای جهانی ساخته می‌شوند. ماسک n95 توسط پروتکل‌های NIOSH نامگذاری و آزمایش می‌شود و ماسک هم رده آن که توسط پروتکل اروپایی EN نام گذاری شده است FFP2 می‌باشد. در میان انواع ماسک های تنفسی این ماسک‌ها حداقل 95 درصد از ذرات معلق غیر روغنی 0.3 میکرونی و بالاتر را فیلتر می‌کنند و رایج ترین نوع ماسک هستند. با توجه به نوع ویروس کرونا این ماسک‌ها علاوه بر رعایت سایر مسائل حفاظتی در پیشگیری از ویروس کرونا بسیار کارآمد می‌باشند.

بیشتر بخوانید: ماسک تنفسی n95 ffp2

انواع-ماسک-های-تنفسی1

انواع-ماسک-های-تنفسی1

بهترین ماسک تنفسی

اگر شما صاحب یکی از مشاغلی باشید که باید از ماسک استفاده کنید ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که شما و کارمندانتان برای کار از کدام ماسک استفاده کنید؟کدام یک از انواع ماسک های تنفسی بالاترین سطح محافظت را به شما ارائه می دهند؟ بازرگانی رزمدیکال با پیشرفته ترین دستگاه‌های تولید ماسک انواع ماسک را تولید می‌نماید شما می‌توانید با مشاوران ما جهت انتخاب محصول مناسب خود تماس بگیرید.

 جهت مشاوره با کارشناسان شرکت رزمدیکال و سفارش محصولات می توانید با شماره تلفن ۰۹۱۲۰۹۲۸۳۹۷ تماس بگیرید.

در هنگام شیوع بیمار‌های واگیردار بعضی از دولت‌ها استفاده از ماسک را اجباری می‌کنند اما ابتدا باید در نظر بگیریم که چرا باید در چنین مواقعی ماسک بزنیم؟ باید بدانید حتی اگر شهر یا استان شما استفاده از ماسک اجباری نیست ولی بهتر است از ماسک استفاده کنید زیرا ماسک های صورت می توانند شیوع ویروس را بیش از سه برابر کاهش دهند. یعنی در صورت عدم استفاده، حداقل سه برابر بیشتر احتمال دارد بیمار شوید.

قیمت انواع ماسک

بعد از شیوع ویروس کرونا و توصیه متخصصان به استفاده از ماسک‌های تنفسی بسیاری از کشورها با کمبود ماسک مواجه شدند. در این میان برخی از فروشندگان اقدام به فروش ماسک با قیمت‌های گزاف می‌کنند. حتی ماسک‌هایی پارچه ای طرح‌دار با وجود عدم محافظت در برابر ویروس کرونا با قیمت‌های بالا وارد بازار شده‌اند. بازرگانی رزمدیکال با تلاش شبانه روزی اقدام به تولید با کیفیت ترین ماسک‌ با انواع مختلف فیلتر در محیط استرلیزه و با قیمت مناسب کرده است. برای مشاهده قیمت‌ محصولات ما به صفحه زیر مراجعه فرمایید.

بیشتر بخوانید: قیمت مصوب ماسک عمومی: قیمت هر ماسک چند تومان است؟

[/av_textblock]

نظرات بسته شده است.

Call Now Button