منوی دسته بندی

ماسک تنفسی ffp3

ffp3-ماسک-تنفسی

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-kgo6tj9q’ admin_preview_bg=”]
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (تعداد آراء:1 , میانگین 5,00 از 5 به این نوشته امتیاز دهید)
loadingLoading...

سلامت کلیه کارکنان و کارفرمایان در محیط‌های شغلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نظارت منظم و استفاده از دستورالعمل مهندسین بهداشت حرفه‌ای در محیط‌های کاری باعث می‌شود تا سلامت شاغلین در محیط‌های آلوده حفظ شود. آئروسل و ذرات ریز متعلق در هوا جزو آلودگی‌های اصلی در محیط کار هستند و تقریباً به چشم دیده نمی شوند. ماسک‌های تنفسی در سه کلاس از FFP2 ، FFP1 و FFP3 به ترتیب قویترین ماسک‌های تنفسی مناسب برای محیط های کاری و آلوده می‌باشد.این ماسک‌ها تحت استاندارد اتحادیه اروپا دسته بندی شده‌اند. در این مقاله به بررسی قوی ترین ماسک این کلاس یعنی ماسک تنفسی ffp3 می‌پردازیم.


ماسک تنفسی ffp1 ، ffp2 و ffp3

ماسک های تنفسی FFP1 برای محیط های کاری ساخته شده اند . آنها حداقل 80٪ از ذرات به بزرگی حداکثر 0.6 میکرومتر را فیلتر می کنند. این ماسک‌ها در صنعت ساختمان یا صنایع غذایی بسیار پرکاربرد می‌باشند.
ماسک های تنفسی کلاس ffp2 باید حداقل 94٪ از ذرات اندازه گیری شده تا 0.6 میکرومتر را فیلتر کند. ماسک های تنفسی FFP2 اغلب در صنعت فلز و معدن استفاده می شوند. کارگران این صنایع به طور مکرر با آئروسل ، مه و دود در تماس هستند که در طولانی مدت منجر به مشکلات سیستم تنفسی مانند سرطان ریه می شود همچنین این افراد در خطر بیماری های ثانویه مانند سل فعال ریه هستند. فیلتر به کار رفته در ماسک‌های ffp2 شرکت رز مدیکال شامل یک لایه کربن فعال است علاوه بر محافظت از سیستم تنفسی بوی نامطبوع محیط کار را نیز از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید:انواع ماسک ‌های تنفسی

ماسک های تنفسی کلاس FFP3 از حداکثر محافظت در برابر آلودگی هوای تنفسی برخوردار هستند. آن ها باید 99٪ از تمام ذرات اندازه گیری شده تا 0.6 میکرومتر را فیلتر کنند. این نوع ماسک همچنین ذرات سمی ، سرطان زا و رادیواکتیو را فیلتر می کند. ماسکهای محافظ کلاس FFP3 اغلب در صنایع شیمیایی استفاده می شوند.

ماسک-ffp3

ماسک-ffp3

اهمیت استفاده از ماسک تنفسی ffp3

ذرات خطرناک می توانند باعث سرطان شوند بخصوص ذرات رادیواکتیوی که محافظت در برابر آن‌ها بسیار با اهمیت می‌باشد. ذرات آلوده موجود در هوای تنفس از راه بینی و دهان وارد ریه‌ها شده و به سیستم تنفسی آسیب می رسانند. بخصوص اگر فرد به مدت طولانی درمعرض این ذرات قرار بگیرد ممکن است باعث ایجاد شرایط جدی شود مانند شاغلین که سال‌ها مجبور به خدمت در چنین محیط‌هایی هستند. در بهترین حالت ، بوی نامطبوع موجود در محیط کار آزاردهنده بوده و کارکنان مجبور به استفاده از ماسک ‌می‌شوند. ماسک‌های فیلتر کننده، از سیستم تنفسی در سه کلاس در برابر آئروسل های روغنی آبی ، دود و ذرات ریز در هنگام کار محافظت می کنند. عملکرد محافظتی آنها مطابق با استاندارد EN 149 اتحادیه اروپا است. این نوع ماسک‌ها به عنوان ماسک نیم صورت فیلتر کننده ذرات یا ماسک ذرات ریز شناخته می شوند و به کلاس های محافظت FFP2 ، FFP1 و FFP3 تقسیم می شوند. یکی از تولیدات با کیفیت و با قدرت فیلتراسیون بالای شرکت رزمدیکال، ماسک‌های تنفسی ffp3 با برند emron می‌باشد. با خرید عمده ماسک تنفسی ffp3 این دسته از ماسک‌ها را می‌توانید با قیمت مقرون به صرفه جهت حفظ سلامت خود و سایر کارکنان تهیه فرمایید.

ماسک تنفسی ffp3 چگونه کار می کند؟

ماسک تنفسی ffp3 دستگاه تنفسی را از گرد و غبار قابل تنفس ، دود و مه آب (ذرات معلق در هوا) محافظت می کنند ، اما هیچ گونه محافظتی در برابر گاز شیمیایی ندارند. سیستم طبقه بندی از سه کلاس FFP تشکیل شده است ، FFP مخفف “filter facepiece” است. ماسک تنفسی دهان و بینی را می پوشاند و از مواد مختلف فیلتر کننده ساخته شده است. استفاده از این ماسک‌ها در محیط های کاری که شاخص آلودگی بیش از حد مجاز براساس پروتکل های بهداشت کاران حرفه‌ای است ، اجباری می‌باشد. هنگامی که غلظت گرد و غبار ، دود و یا آئروسل در هوای تنفسی ما از حدمجاز بیشتر شود برای جلوگیری از آسیب به سیستم تنفسی باید از ماسک استفاده شود.

برای مشاوره و انتخاب ماسک تنفسی مناسب شغل خود با متخصصان ما تماس بگیرید. جهت مشاوره و سفارش ماسک تنفسی ffp3 شماره‌های 02171053197 و  09120928397 پاسخگوی شما خواهد بود.

خرید عمده ماسک تنفسی ffp3

قبل از انتخاب ماسک تنفسی مناسب خود اول باید نوع آلودگی محیط خود را شناسایی کنید و بر اساس آن ماسک تنفسی را انتخاب کنید. برای مثال در شرایط عادی برای انجام عمل جراحی، پزشکان به راحتی می‌توانند از ماسک جراحی سه لایه استفاده نمایند و همچنان محیط اتاق عمل استریل بماند . ماسک های جراحی سه لایه شرکت رزمدیکال را می‌توانید به صورت عمده خریداری کرده و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید . اما در مشاغلی که با آلودگی های شیمایی سروکار دارند و یا در روزهای شیوع بیماری‌های واگیردار تنفسی حتما باید از ماسک با قدرت فیلتر کارآمدتری استفاده کرد. برای خرید ماسک تنفسی ffp3 حتما به برند تولید کننده ماسک و استاندارد ffp3 توجه کنید که باید بر روی ماسک یا بسته بندی پلمپ آن درج شده باشد. ماسک‌ها باید کاملاً راحت بر روی صورت شما قرار بگیرند زیرا معمولا استفاده کنندگان این ماسک ها مجبور به استفاده طولانی مدت از ماسک در محیط شغلی خود هستند. بند‌های ماسک باید سالم باشد و پشت گوش یا دور سر قرار بگیرد. از فیلترهای استاندارد مناسب در ماسک استفاده شده باشد. هنکام استفاده از ماسک باید تنفس بدون محدودیت انجام شود. بدنه ماسک باید بدون آسیب باشد و تغییر شکل نداده باشد.

ماسک-تنفسی-ffp3

ماسک-تنفسی-ffp3

ماسک مناسب کرونا

سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده است که برای افرادی که در مکانهای عمومی مانند فروشگاههای مواد غذایی و داروخانه ها ، به طور کلی اماکنی که به سختی می توان فاصله اجنماعی را رعایت کرد ، ماسک تنفسی باید استفاده شود . علاوه بر این کارشناسان تاکید می کنند که در کنار استفاده از ماسک های تنفسی شستن دست ها و فاصله های اجتماعی عوامل اصلی جلوگیری از انتشار ویروس کرونا می‌باشد. بیشتر ماسک های پارچه ای که امروزه خیلی در جامعه استفاده می‌شود تنها برای جلوگیری از انتشار قطره هایی که فرد حامل از خود ساطع می کند ، کارآمد هستند و به شما کمک کند در صورت بیماری احتمال آلوده شدن دیگران را کاهش دهد ولی متاسفانه نمی‌توانند از ورود ویروس COVID-19 به دستگاه تنفسی جلوگیری کنند. توصیه کارشناسان رزمدیکال استفاده از یکی از ماسک های استاندارد تحت سری FFP یا استفاده از ماسک تنفسی N95 FFP2 با برند تجاری emron است که بهترین ماسک تنفسی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا می‌باشد.

بیشتر بخوانید: ماسک تنفسی n95 ffp2

[/av_textblock]

نظرات بسته شده است.

Call Now Button