منوی دسته بندی

کدام کشورها دارای بهترین سیستم بهداشت و درمان هستند؟

levers for change in healthcare systems the role of performance measurement and reporting 8 638 2 min

[av_heading heading=’کدام کشورها دارای بهترین سیستم بهداشت و درمان هستند؟’ tag=’h2′ link=” link_target=” style=” size=” subheading_active=” subheading_size=” margin=” padding=’10’ color=” custom_font=” custom_class=” id=” admin_preview_bg=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-a04fp’][/av_heading]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-kd51l655′ admin_preview_bg=”]
کدام کشورها بهترین سیستم درمانی را دارند؟

در کدام کشورها امکانات درمانی حداکثر است؟ 

10 کشور برتر در بخش سیستم بهداشت و درمان کدامند؟ 
[/av_textblock]

[av_hr class=’default’ icon_select=’yes’ icon=’ue808′ position=’center’ shadow=’no-shadow’ height=’50’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ custom_border_color=” custom_icon_color=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” id=” custom_class=” av_uid=’av-4t7ohx’]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-kd521qrx’ admin_preview_bg=”]
مبارزه با ویروس کرونا در بیمارستانها و مراکز درمانی سراسر جهان ادامه دارد و اینک مشخص شده که موفقیت در مهار این ویروس در هر کشور به میزان زیادی به کیفیت سیستم بهداشت و درمان آن کشور بستگی دارد. از طرفی در این میان می‌توان ارتباط بین رنکینگ‌های جهانی سیستم بهداشت درمان و نتایج مبارزه با کرونا در کشورهای مختلف را مشاهده کرد.

کدام کشورها دارای بهترین سیستم بهداشت و درمان هستند؟

مؤسسه لگاتوم، یک مؤسسه تحقیقاتی در لندن است و  شاخص‌های کامیابی اجتماعی و رونق اقتصادی را براساس 12 مشخصه اصلی در 167 کشور جهان بررسی می‌کند.

“شاخص رفاه مؤسسه لگاتوم” شاخصی است که به طور خاص میزان سلامت افراد، دسترسی مردم به خدمات بهداشت و درمان، حفظ سلامت، شیوه‌های درمانی، عوامل پرریسک و میزان مرگ و میر را می‌سنجد تا بهترین جایگاه‌ها در سیستم‌ بهداشت و درمان جهان را بیابد. بر طبق این شاخص، سنگاپور، ژاپن، سویس، کره جنوبی، نروژ، هنگ‌کنگ، ایسلند، دانمارک، هلند و اتریش 10 کشور برتر در زمینه ی سیستم بهداشت و درمان هستند.

در ادامه به بررسی سیستم بهداشت و درمان شماری از این کشورها می پردازیم. 

ژاپن 

ژاپن در رتبه ی دوم شاخص رفاه لگاتوم قرار دارد و مدیریت زودهنگام و به موقع کووید-19 در این کشور تحسین جهانیان را برانگیخت. با این حال، ژاپن نگران شیوع موج دوم کروناست و نخست وزیر این کشور در برخی مناطق وضعیت اضطراری و جنگی اعلام کرده است. شاید جالب باشد که بدانید این کشور به دلیل اعتمادی که به سیستم پزشکی پیشرفته ی خود داشت قرنطینه را اجباری نکرد.در ژاپن افرادی که موفق به انجام تست کرونا نشوند به کلینیک مراجعه کرده و بیماری خود را با سی‌تی‌اسکن تشخیص می‌دهند. در حال حاضر ژاپن تست کرونا را به افرادی با نشانه های فعال بیماری اختصاص داده است. 

“میکا واشیو” پزشک متخصص ژاپنی در این باره می‌گوید: سی‌تی‌اسکن بیماری را در مراحل اولیه تشخیص می‌دهد و می‌توان قبل از وخامت حال بیمار به درمان آن پرداخت. از طرفی ژاپن همچنان در تلاش است که این بیماری را مدیریت کرده و مکان های پرخطر را شناسایی کند. 

“واشیو” پزشک ژاپنی در این باره می گوید: بسیاری از مردم از زمستان تا کنون از ماسک‌های محافظتی صورت استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث کاهش شیوع ویروس در این کشور است. علاوه بر این بیش از 60 درصد از ژاپنی‌ها سالانه چک‌آپ پزشکی انجام می‌دهند تا شرایط جسمانی خود را در وضعیت مناسب نگه‌ دارند. همین موضوع یکی از دلایل کاهش مرگ‌و‌میر ناشی از عفونت ویروس کرونا در ژاپن به شمار می‌آید.

فرهنگ و آگاهی بالا در سطح جامعه ی ژاپن سبب شده که اثرات بیماری کووید-19 به حداقل برسد. در زمستان و بهاری که گذشت بسیاری از ژاپنی ها از ماسک استفاده کردند که سبب شد این بیماری به میزان قابل توجهی کنترل شود. 

با وجود همه چیز، ژاپن همچنان در خطر شیوع ویروس کرونا است و از این موضوع به خوبی آگاه است و در تلاش است که با فراهم آوردن تخت های بیشتر در بیمارستان و بهترین امکانات درمانی جان شهروندانش را نجات دهد. 

کره جنوبی 

پس از تجربه مقابله با بیماری سندرم تنفسی حاد خاورمیانه (مرس) در سال 2015، کره جنوبی در رده چهارم شاخص رفاه لگاتوم قرار گرقت. پس از شیوع ویروس کرونا در چین، این کشور به طور ویژه ای برای مقابله با ابن ویروس خود را آماده کرد. کره جنوبی اثبات کرد که می تواند در طول یک روز بیش 450 هزار تست کرونا بگیرد. این میزان حدود 1 درصد از جمعیت 51 میلیونی این کشور به شمار می‌آید. آن ها با شیوه های درمانی و مراقبتی خود تعداد مبتلایان را تنها به 47 تا 53 مبتلا در روز رساندند. 

سیستم بهداشت و درمان کره جنوبی نقش به سزایی در تشخیص و درمان زودهنگام این بیماری داشته و همه ی شهروندان ابن کشور تحت پوشش بیمه درمانی قرار دارند. “برندون بی سو” مدیر عامل شرکت “لونیت” در “سئول” پایتخت کره جنوبی در این باره گفت: به دلیل ارزان بودن هزینه‌های پزشکی که مدیون پوشش بیمه سراسری با قیمت‌های دولتی در کره جنوبی است همه مردم قدرت استفاده از خدمات مرسوم پزشکی در طول سال را دارند. از طرفی آزمایش، چک‌آپ و سی‌تی‌اسکن در این کشور به وفور، ارزان و آسان انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت لونیت که شرکتی فناورانه در ارائه محصولات پزشکی در کره جنوبی است، در این باره افزود: با آغاز شیوع کووید-19 بسیاری از مبتلایان در مراحل اولیه شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند. کره توانست مدیریت صحیح را در زمان مناسب و به شکلی درست انجام دهد.

بیمه خصوصی نیز در کره جنوبی محبوبیت دارد و حدود 77 درصد شهروندان برای هزینه های درمانی که تحت پوشش بیمه دولتی نیست از بیمه خصوصی استفاده می کنند. 

“وونگ جئونگ وانگ” به عنوان یکی از ساکنان دائگو که شیوع ویروس کرونا در آن تاکنون بیشتر از سایر مناطق کره جنوبی بوده است ، در این باره می‌گوید: وضعیت در حال پایدار شدن است. ما برای پیاده‌روی سریع و کوتاه بیرون می‌رویم اما هنوز هم از مناطق شلوغ و کوچک دوری می‌کنیم. من هنوز فکر می‌کنم برای حفظ امنیت بیشتر خانواده و جامعه باید بیشتر در خانه بمانم. وی افزود: منتظر روزی هستم که بتوانم فرزندم را به پارک برده و با دوستانم به کافه رفته و گپ بزنم.

استرالیا

استرالیا در مهار کرونا به موفقیتی فراتر از انتظار دست یافته و توانسته که نرخ رشد بیماری کووید- 19 و مبتلایان آن را به کمتر از 5 درصد رساند. این در حالی است که این کشور سال گذشته در رتبه ی هجدم شاخص رفاه لگاتوم قرار داشت. 

سیستم بهداشت و درمان استرالیا متشکل از یک بخش خدمات پزشکی دولتی و سیستم خصوصی است که توانایی مقابله با بدترین فجایع را نیز دارد. 

“الکس پولیاکف” مدرس ارشد بالینی در دانشگاه ملبورن در این باره می‌گوید: این دو سیستم خدمات درمانی در استرالیا در مقابله با کرونا کارآمد و مناسب ظاهر شد.

در دوره شیوع کرونا، این کشور تمامی جراحی های غیر ضروری را به تعویق انداخت تا بیمارستان های خصوصی ظزفیت بیشتری برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا داشته باشند. دولت نیز بیش از پیش از بیمارستان ها حمایت کرده و به طور کلی طرفیت پذیرش بیمارستان های سراسر استرالیا دوبرابر شده است. استرالیا با شیوع گسترده ی این ویروس در کشور خود رو به رو نشد. این کشور به دلیل ردیابی سریع و قرنطینه مبتلایان یا ناقلان، موفق به مهار شیوع کرونا شد. از طرفی پیش بینی می‌شود استرالیا با ادامه این روند نیاز خود به بخش مراقبت‌های ویژه و دستگاه‌های اکسیژن را مدیریت کند.
[/av_textblock]

[av_hr class=’default’ icon_select=’yes’ icon=’ue808′ position=’center’ shadow=’no-shadow’ height=’50’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ custom_border_color=” custom_icon_color=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” id=” custom_class=” av_uid=’av-1vmo2t’]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-kd53ec4b’ admin_preview_bg=”]
گروه بازرگانی رزمدیکال فروشنده ی عمده ی انواع ماسک و دستکش های پزشکی با کیفیت بالاست که می تواند نیازهای بهداشتی مرکز درمانی، خدماتی، تولیدی و … شما را به طور کامل برآورده کند. دستکش های گروه بارزگانی رزمدیکال را می توانید از اینجا سفارش دهید و ماسک های این گروه بازرگانی را می توانید از این صفحه تهیه کنید.
[/av_textblock]

نظرات بسته شده است.

Call Now Button