منوی دسته بندی

جریمه ی استفاده نکردن از ماسک در کشورهای مختلف

mask min

[av_heading heading=’جریمه استفاده نکردن از ماسک در کشورهای مختلف ‘ tag=’h2′ link=” link_target=” style=” size=” subheading_active=” subheading_size=” margin=” padding=’10’ color=” custom_font=” custom_class=” id=” admin_preview_bg=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-2gl4ka’][/av_heading]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-kd4ih3gj’ admin_preview_bg=”]
استفاده نکردن از ماسک در کشورهای مختلف چه پیامدهایی به دنبال دارد؟

کدام کشورها قوانین سختگیرانه تری برای استفاده ی شهروندان از ماسک وضع کرده اند؟ 
[/av_textblock]

[av_hr class=’default’ icon_select=’yes’ icon=’ue808′ position=’center’ shadow=’no-shadow’ height=’50’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ custom_border_color=” custom_icon_color=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” id=” custom_class=” av_uid=’av-5dxkca’]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-kd4irg54′ admin_preview_bg=”]
تمامی کشورها در سراسر جهان قوانینی برای رعایت پروتکل های بهداشتی مشخص کرده اند. برخی از کشورها ماسک زدن را اجباری کرده و برخی جریمه های نقدی و غیر نقدی برای نقض پروتکل های بهداشتی تعیین کرده اند. در ادامه به قوانین برخی از کشورهای جهان در این مورد می پردازیم: 

آلمان 

در اکثر ایالت های آلمان افراد بالای 6 سال باید در محله های تعیین شده ماسک بزنند و جریمه کسانی که این قانون را نقض کنند شامل هشدار تا جریمه نقدی می شود. مثلا ایالت بایرن برای کسانی که در فروشگاه ها و مکان های عمومی ماسک نزنند جریمه ی نقدی 150 یورویی و در صورت تکرار دوباره ی آن جریمه ی 300 یورویی تعیین کرده است. همچنین این ایالت برای کارفرمایانی که برای کارمندان خود ماسک تهیه نکنند جریمه نقدی 5000 یورویی در نظر گرفته است. 

در ایالت مکلنبورگ فورپومرن این جریمه 25 یورو و در ایالت هسن 50 یورو است ولی در سایر ایالت ها هنوز جریمه ای تعیین نشده است.

بلژیک 

در شهر بروکسل بلژیک همه ی افراد بالای 12 سال باید در وسایل نقلیه ماسک بزنند در غیر این صورت باید مبلغ 250 یورو جریمه بپردازند.

ایتالیا 

دولت ایتالیا از مردم خود خواسته تا حد امکان در خانه بمانند. ابتدا بخش شمالی کشور و شهرهای بزرگی مانند میلان قرنطینه شده و همه ی رویدادهای فرهنگی و اقتصادی لغو شدند سپس محدودیت خروج از کشور به آن نیز افزوده شد. حالا هر ایتالیایی حق دارد که فقط برای کار ضروری از خانه خارج شود اگر نتواند دلیل موجهی برای خروج‌ به مأموران نظارت شهری ارائه کند ۲۰۶ یورو جریمه می‌شود.

فرانسه 

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، اعلام کرد که کشورش در “جنگ” با یک دشمن نامرئی است. فرانسه 100 هزار افسر پلیس خود را روانه ی شهرها کرده تا به ورود و خروج شهروندها از خانه هایشان نظارت کند. فرانسوی ها برای خروج از منزل هایشان باید گواهی مخصوصی را پر کنند که در آن دلیل موجهی برای خروج از منزل ذکر شده باشد. وزیر کشور کابینه ی مکرون به دلیل شکستن قرنطینه ی خانگی و نزدن ماسک و خروج از خانه اش بدون دلیل موجه تاکنون مبلغ 135 یورو جریمه شده است. 

استرالیا 

استرالیا جریمه های سنگینی برای عدم رعایت پروتکل های بهداشتی وضع کرده است این در حالی است که ویروس کرونا شیوع گسترده ای در این کشور نداشته است. افرادی که قوانین رفت و آمد را رعایت  نکنند تا حداکثر 50 هزار دلار استرالیا جریمه می شوند و حتی ممکن است به زندان بیفتند. 

آمریکا 

مقام های کنترل و پیشگیری بیماری در ایالات متحده رفت و آمد افراد بین ایالت ها را ممنوع کرده اند و اولین کسانی که از ووهان چین به آمریکا بازگشتند را به اجبار در یک پایگاه نظامی قرنطینه کرد. بعض از ایالت ها نیز محدودیت های رفت و آمد وضع کردند و اجتماع بیش از 50 نفر در آن ها ممنوع شده است. با این وجود تاکنون جریمه نقدی برای نقض کنندگان پروتکل های بهداشتی تعیین نشده است. 

روسیه 

شیوع گسترده ی ویروس کرونا در روسیه سبب شد که جریمه نقدی برای نزدن ماسک به 5 هزار روبل هم برسد. در صورت عدم استفاده از ماسک و دستکش در وسایل حمل و نقل عمومی جریمه نقدی برابر 5 هزار روبل و جریمه نزدن ماسک و نپوشیدن دستکش در مکان های عمومی برابر 4 هزار روبل است. روسیه همچنین به کمک دوربین بر استفاده از شهروندانش از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت می کند. 

جمهوری آذربایجان 

دولت جمهوری آذربایجان شهروندانش را در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی جریمه می کند. میزان این جریمه‌ها از ۵۰ تا ۴۰۰ منات است. مجلس ملی آذربایجان جریمه‌های عدم پوشیدن ماسک را تصویب کرد.

ارمنستان 

بر اساس دستور ستاد مبارزه با کرونای ارمنستان، تمامی شهروندان باید در مکان های عمومی ماسک بزنند در غیر این صورت ملزم به پرداخت 10 هزار درام (20 دلار) خواهند بود. 

ازبکستان 

شرکت های اتوبوسرانی حمل و نقل شهری ازبکستان می توانند با زدن ماسک و پوشیدن دستکش مسافرانش تردد کنند. براساس قوانین ازبکستان، راننده خودرو شخصی هنگامی که مسافر نداشته باشد می تواند ماسک نزند اما پس از پیاده شدن از خودرو باید ماسک بزند. 

هند 

شیوع کرونا در هند سبب شده که جریمه ی ماسک نزدن در برخی شهرها 100 روپیه، در برخی دیگر 500 و در مناطقی با وضعیت قرمز کرونا 2 تا 5 هزار روپیه تعیین شده است. 

پاکستان 

دولت پاکستان اعلام کرده است که شهروندانی که در مکان های عمومی ماسک نزنند، جریمه شده با حتی زندانی می شوند. 

ترکیه 

همزمان با شروع روند بازگشایی کسب و کارها در ترکیه، استانداری‌ها و فرمانداری‌های شهرهای بزرگ ترکیه اعلام کرده‌اند، با هدف کاستن از شیوع ویروس کرونا، مردم ۴۲ استان از ۸۱ استان ترکیه باید در معابر و مکان های عمومی ماسک بزنند. جریمه نزدن ماسک 2 ماه تا یک سال حبس دل آن از ۲۰۰ تا یک هزار لیره به تشخیص قاضی پرونده تعیین شده است.

قرقیزستان

طبق گفته های نخست وزیر قرقیزستان، همه ی شهروندان باید از ماسک استفاده کنند و در غیر این صورت در قالب قانون جریمه و مجازات می شوند. ضمن آنکه مسافران بدون ماسک از اتوبوس‌ها و واگن‌های برقی در بیشکک بیرون رانده می‌شوند.

گرجستان

طبق اعلام وزیر دادگستری گرجستان، شهروندان برای حضور در مراکز خدمات عمومی باید از ماسک استفاده کنند.

تاجیکستان 

به دلیل روند افزایشی شمار مبتلایان به کرونا در این کشور، شهردار پایتخت این کشور اعلام کرد که زدن ماسک اجباری شده است.

ترکمنستان 

با وجود اینکه مقام های ترکمنستان اصرار دارند که تاکنون موردی از کووید-19 در این کشور گزارش نشده است اما رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی همچنان موظفند که ماسک بزنند. 

اوکراین 

شرایط شیوع بیماری کرونا در اوکراین سبب شد که دنیس شمیگال نخست‌وزیر این کشور در نشست مقابله با ویروس کرونا، بر امکان سختگیرانه کردن و وضع جریمه در نزدن ماسک در اماکن عمومی و وسایل حمل‌ و نقل عمومی تاکید کند.
[/av_textblock]

[av_hr class=’default’ icon_select=’yes’ icon=’ue808′ position=’center’ shadow=’no-shadow’ height=’50’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ custom_border_color=” custom_icon_color=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” id=” custom_class=” av_uid=’av-4veca2′]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-2dno9m’ admin_preview_bg=”]
گروه بازرگانی رزمدیکال فروشنده ی عمده ی انواع ماسک و دستکش های پزشکی با کیفیت بالاست که می تواند نیازهای بهداشتی مرکز درمانی، خدماتی، تولیدی و … شما را به طور کامل برآورده کند. دستکش های گروه بارزگانی رزمدیکال را می توانید از اینجا سفارش دهید و ماسک های این گروه بازرگانی را می توانید از این صفحه تهیه کنید.
[/av_textblock]

نظرات بسته شده است.

Call Now Button